10 juli 2009

Min morfar han hojtade ständigt i bilen; vackert land, vackert land, vackert land vi bor i

Nu är jag hemma efter nästan 3 veckors bilsemester. Jag har varit i Italien, Toscana och sett solnedgångar som man försökt fånga på bild men som aldrig kan bli lika vackert, och vinfält som sluttar och åkrar och ängar och allt annat som får en att tappa andan och verklighetsuppfattningen. Och sen var jag i Berlin och shoppade. Jag och lärde mej en massa om andra världskriget och muren och försökt förstå hur människorna hade det, hur det såg ut, olika försök att fly. Men ibland blev det lite för mycket, speciellt när min pappa stannade vid v a r e d a e v i g a s k y l t. Eller när det kändes som om jag blödde inombords efter allt promenerande. Mest har jag njutit, såklart. Men nu är det skönt att vara hemma med mitt otroligt varma rum, mina katter som väcker mej tidigt på morgonen och mina vänner som jag trivs jättebra med. Ikväll ska vi fortsätta på vårt filmmaraton, förhoppningsvis äta hemmalagade snickers (ja, SNICKERS!!) och spela Wii.

Moss moss!

Inga kommentarer: